Istnieje wiele metod znakowania odzieży, która może posłużyć jako stroje robocze dla pracowników firmy, a przy tym odgrywa ważną rolę w jej promocji. Zobacz, w jakich sytuacjach sprawdza się haft komputerowy i dlaczego warto postawić właśnie na niego!
Na czym polega haft komputerowy?
To doskonale znana metoda ozdabiania, polegająca na wyszyciu na tekstyliach grafiki przy pomocy nici w różnych kolorach. Współcześnie wykorzystuje się ją nie tylko do kolorowego ozdabiania kurtek, sukienek czy bluzek, ale również nakładania trwałych nadruków na odzież reklamową. Haft komputerowy to po prostu udoskonalona metoda haftowania. Oszczędza konieczność robienia tego ręcznie i pozwala na masową produkcję jednakowych, powtarzalnych nadruków przy pomocy specjalistycznych urządzeń.
Zobacz również:
Jak powinno wyglądać haftowane logo?
Współczesne możliwości haftowania przy pomocy specjalnych skomputeryzowanych urządzeń są bardzo szerokie. Należy jednak pamiętać, że ten rodzaj nadruku najlepiej prezentuje się w przypadku małych obszarów do zadrukowania, posiadających niewiele szczegółów. Duże, kolorowe grafiki na całej klatce piersiowej mogą okazać się zbyt skomplikowane do wykonania, a w efekcie – bardzo kosztowne. Dlatego, też haft komputerowy poleca się w szczególności do znakowania odzieży imieniem i nazwiskiem, a także prostym, niewielkim logo firmy np. na piersi.
Na jakiej odzieży sprawdza się haft komputerowy?
Nie każdy materiał będzie odpowiedni do znakowania wykonanego tą techniką, z uwagi na różną gramaturę, rozciągliwość czy sposób prania. Dlatego, też najczęściej wykonuje się go na bawełnie, jeansie i innych tkaninach o odpowiedniej gramaturze. Nie rozciągną się podczas prania i nie sprawią, że logo będzie wyglądało nieefektownie. Bardzo często stosuje się tę metodę haftu na koszulkach polo, ręcznikach, szlafrokach, odzieży roboczej czy kurtkach. Często z uwagi na to, że wymagają one wielokrotnego prania w wysokich temperaturach.
W jakich branżach najlepiej wykorzystać ten sposób nadruków?
Eleganckie wyhaftowane logo firmy świetnie sprawdza się w przypadku branż, które mają kojarzyć się z prestiżem i wyjątkowością. To na przykład hotele, SPA, gabinety kosmetyczne, banki. Często haft komputerowy wykorzystuje się w branżach gastronomicznych – na przykład do podpisywania fartuchów imieniem i nazwiskiem kucharzy. Nici prezentują się bardzo estetycznie nawet po wielu latach użytkowania odzieży. Dlatego, też warto postawić na uniwersalny, prosty projekt logo, który nie straci na aktualności w ciągu kilku najbliższych lat.
Dlaczego warto wybrać tę metodę znakowania odzieży i tekstyliów?
Nici są dużo trwalsze niż farby używane do nadruków na odzieży. To między innymi dlatego przedstawiciele wymienionych wyżej branż bardzo chętnie sięgają po droższy, ale bardziej efektowny haft komputerowy, jako alternatywę dla nadruków. Nie blakną i niestraszne im wysokie temperatury. Przygotuj więc projekt odzieży z haftowanym logo i skontaktuj się z przedstawicielem drukarni oferującej tę metodę, aby otrzymać swój kosztorys i zlecić wykonanie zamówienia!