Instagram jest jednym z najlepszych narzędzi, aby dotrzeć do nowych klientów i utrzymać starych. W szczególności, jeżeli twój biznes opiera się na estetyce produktu lub usługi, istotna powinna być dla ciebie tablica na Instagramie. Konkurencja jest duża, więc warto poznać sposoby w jaki sposób możesz się wyróżnić, lepiej zapaść w pamięć obserwatorom i dać wrażenie profesjonalizmu. W przedstawionych przykładach wykorzystałem w tym celu przede wszystkim ułożenie kwadratów zdjęć.
REKLAMASposób #1 – Pasy
Jeżeli twój biznes opiera się na wykonywaniu podobnych usług lub produktów, może sprawdzić się u ciebie podział na pasy. Takie ułożenie przykuwa wzrok i naturalnie prowadzi go wzdłuż linii, tym samym daje wrażenie ładu i spokoju. Wiąże się to jednak z pewnymi trudnościami. Ważne jest, aby trzymać się konsekwentnie podziału. W przypadku poniżej salon kosmetyczny chwali się wykonanym manicure w zewnętrznych kolumnach, natomiast pośrodku znajdują się zdęcia modelek, z pracy i dnia codziennego. Nawet drobna niekonsekwencja w tym schemacie wprowadzi chaos. Jak zapewne zdajesz już sobie sprawę, takie “idealne” ułożenie pojawi się raz na 3 zdjęcia. Z tego powodu konieczne jest udostępnianie zdjęć partiami lub w małych odstępach czasu.
#2 Tablica na Instagramie – Duże zdjęcia
Ta metoda chyba najmocniej przyciąga wzrok, ale skupia go z oczywistych względów tylko na jednym zdjęciu. Sprawdza się szczególnie dobrze, jeżeli chcesz zwrócić uwagę swoich obserwatorów na nowy produkt lub swoje dzieło, a np. raz na kilka dni masz coś wizualnie nowego do pokazania.
Osobiście bardzo lubię, gdy wykorzystują go salony tatuażu, ponieważ dzięki temu sprawia on wrażenie bardziej złożonego i “przerastającego” konwencję zwykłego kwadratu. Sam musisz się zastanowić, czy przypadkiem właśnie taki sposób prezentowania zdjęć nie będzie dla ciebie najlepszy. Wiąże się on jednak z kilkoma kwestiami. Jeżeli nie chcesz ograniczać się tylko do zdjęć podzielonych na 9, będziesz musiał usuwać je przed kolejnym udostępnieniem. Właśnie dlatego największą siłą tego sposobu jest zwracanie uwagi, a nie zbieranie wielu polubień. Ponadto, taka tablica na Instagramie wiąże się z ciekawym trikiem psychologicznym. Osobom obserwującym twój profil zaczną pojawiać się podczas przeglądania kawałki zdjęcia, osobno nie mające większego sensu. Wiele osób z ciekawości odwiedzi twój profil, żeby zobaczyć o co chodzi!
Nieco mniejszą wariacją tego pomysłu jest dodawanie połączonych 3 zdjęć w linii. Polecam ten sposób, jeżeli chcesz zwrócić uwagę na nowe wydarzenie, np. promocję. Pełni rolę małego banneru reklamowego, a spójna kompozycja rzadka na Instagramie zwraca uwagę.
Reklama. Najtańsze przesyłki kurierskie
#3 Tablica na Instagramie – Ramki
Sposób jest rzadko spotykany, i samo w sobie to jest jego siłą. Sprawdza się dobrze, gdy naszym głównym celem jest zaprezentowanie oferty lub podobnych do siebie zdjęć. Skorzysta więc na tym kwiaciarnia, sklep ze świecami, sklep z biżuterią, profil z wierszami czy księgarnia. Ramka sprawia, że zdjęcia nie zlewają się tak mocno ze sobą i łatwiej przeglądać indywidualne produkty. Możesz zastosować taką jak poniżej, używając kolorów związanych z marką, całkiem białego lub cienkiej ramki ze wszystkich stron zdjęcia. Taka tablica na Instagramie wymaga dużo kreatywności ani systematyczności, a sprawia wrażenie mocno przemyślanej.
Sposób #4- Szachownica
Znajduje się nawet na naszym profilu! Zwraca uwagę obserwatora mocnym podziałem. My zdecydowaliśmy się na nią, ponieważ w ten sposób obserwator łatwo może poznać temat nowego artykułu. Dodatkowo wykorzystaliśmy monochromatyczną kolorystykę w kolorze naszego logo. Ten sposób sprawdza się, gdy do zdjęcia chcemy dołączyć jakąś informację, np. nazwę produktu lub tytuł. Konieczne jest dodawanie zdjęć po dwa na raz, ale większa konsekwencja nie jest konieczna, ponieważ szachownica się zmienia i ciągle wygląda dobrze.
Sposób #5- Puzzle
Takie podejście jest zdecydowanie najtrudniejsze i wymaga wiele planowania. Efekt jednak jest powalający, od razu zapada w pamięć i tworzy wrażenie profesjonalizmu. Możesz spróbować zaplanować, aby środki kwadratów skupiały się na najważniejszych elementach kolarzu, a boki zdjęć były kontynuowane. Jest to niejako rozwinięcie koncepcji dużych zdjęć, ale taka tablica powinna być prowadzona “w nieskończoność”. Wstawiając zdjęcia w wielokrotności 3, wcześniej należy dokładnie zaplanować i ułożone w programie graficznym, tak aby tworzyły spójną całość. Może sprawdzić się to, gdy nowe zdjęcia otrzymujesz partami i możesz zaprojektować spójny kolarz. W mniejszym stopniu skupia to uwagę na pojedynczych produktach, ale skutecznie wpływa na budowanie zaufania do marki.