Obecnie, łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej, możemy wykonywać wiele czynności bez wychodzenia z domu. Dostęp do szerokiej gamy filmów, zrobienie zakupów spożywczych na cały tydzień, zamówienie obiadu z restauracji prosto na nasz stół – to wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy kilka kliknięć i płatność kartą Visa.
REKLAMAVisa i e-commerce
Polska to jeden z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. Na dynamiczny rozwój zakupów w sieci wpływa m.in. coraz większa liczba sklepów internetowych oferujących szeroką gamę produktów oraz stale rosnąca grupa osób kupujących w internecie. Według raportu „E-commerce w Polsce 2019” przynależność do niej deklaruje już 62% respondentów.
Kupujący chcą mieć pewność, że proces płatności w internecie jest bezpieczny. Visa i banki dokładają wszelkich starań, aby sprostać temu oczekiwaniu. W tym celu wdrażają rozwiązania przeciwdziałające transakcjom oszukańczym, a także chronią wrażliwe dane i pomagają w odzyskaniu pieniędzy, w przypadku nieautoryzowanego użycia karty.
Konsumenci także mogą przyczynić się do zwiększenia swojej ochrony podczas zakupów w sieci – oto kilka przydatnych wskazówek od Visa:
Zobacz inne nasze infografiki. Kliknij tutaj.
Jeśli masz podejrzenie, że doszło do transakcji oszukańczej, skontaktuj się ze swoim bankiem i wyjaśnij sytuację. Bank często jest w stanie pomóc w odzyskaniu pieniędzy.
źródło: Visa
W bankach istnieją specjalne jednostki, które obsługują zgłoszenia klientów w zakresie chargeback lub transakcji oszukańczej (fraud). Wykorzystując dostępne narzędzia klient ma duże szanse na odzyskanie utraconych środków. Ważne jednak, aby zapobiegać takim zdarzeniom. Dlatego, też przede wszystkim należy stosować się do zasad wskazanych przez Visa. Albowiem, jako jeden z największych organizacji płatniczych na świecie Visa każdego dnia procesuje bardzo wiele transakcji kartowych. Bierze udział zarówno w poprawnych autoryzacjach jak i rozpatrywaniu reklamacji zgłoszonych przez pojedynczych klientów za pośrednictwem banków. Współpracuje, rozlicza, weryfikuje.
Zarówno banki jak i Visa stale rozwijają swoje systemy detekcji (wykrywania) transakcji oszukańczych. Ich głównym celem jest przeciwstawienie się oszustom i wyprzedzenia ich kroków. Korzystają przy tych z nowoczesnych technologii oraz wiedzy wysokiej klasy ekspertów.