Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

BIZNES I FINANSE GRY, TV, INTERNET
Przeczytasz w: 5 minuty
5
(2)

Samo udostępnianie zdjęć na tablicy na Instagramie nie zapewni ci wiernej, zaangażowanej grupy odbiorców. Jeżeli chcesz przekonać swoich obserwujących, że warto z tobą zostać, konieczna jest dla ciebie regularna i ciekawa relacja na Instagramie. W artykule posłużymy się przykładem cukierni. 

REKLAMA

#1 – Pokazuj swoje produkty  

Jest to jeden z najprostszych, ale i najefektywniejszych sposobów na promocję na Instagramie. Wiele osób przegląda story obserwowanych profili jedna po drugiej, więc nawet jeśli nie włączą twojej relacji celowo i tak do niej dotrze. Jeżeli chcesz, żeby twoja relacja na Instagramie odniosła najlepsze efekty, powinieneś starać się udostępniać coś codziennie, aby znaleźć się blisko początku kolejki. Jeżeli wstawisz kilka zdjęć na raz lub w ciągu jednego dnia, na dłużej przyciągniesz uwagę. Możesz wykorzystać suwak z emoji, aby zachęcić do interakcji. Dodając trochę większe logo w rogu (w przykładzie poniżej w miejscu kota) poprawisz świadomość marki, gdyż nazwa z lewym górnym rogu nie rzuca się mocno w oczy. Zwróć dużą uwagę na jakość zdjęć. Poświęć czas na zrobienie profesjonalnej sesji, nawet samodzielnie. Z czasem ci się to opłaci, a zdjęcia możesz w przyszłości ponownie wykorzystywać. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#2 – Sprawdź co o tobie wiedzą obserwujący 

Jest to ciekawy sposób na interakcję. Robiąc mały test składający się z kilku pytań upewnisz się, że twoi obserwatorzy faktycznie aktywnie o tobie pomyślą. Jego wypełnienie nie wiąże ze sobą konsekwencji i jest proste, więc wiele osób chętnie go wypełni. Możesz zapytać np. o produkty w ofercie, adres sklepu czy imię właściciela. Pamiętaj, że jest to zabawa, a nie egzamin 😉

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#3 – Zbadaj opinie 

To narzędzie potrafi znacząco ułatwić podejmowanie niektórych decyzji. Stawiając obserwatorów przed wyborem między dwoma opcjami, możesz poprosić ich o wybranie nazwy dla nowego produktu lub sprawdzić ich preferencje. Często odpowiedzi mogą cię zaskoczyć. Udzielane są przeważnie w przeciągu kilku sekund, więc możemy założyć, że są szczere. Zdecydowanie nie zadawaj pytać w stylu “Czy lubicie produkt X”. Niektóre osoby z czystej złośliwości zaznaczą krytyczną odpowiedź, a wynik jest od razu widoczny dla innych obserwujących! Nie chcesz przecież żeby widzieli, że np. 83% osobom głosującym nie spodobał się dany produkt, z pewnością nie zachęci ich to do spróbowania. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#4 Relacja na Instagramie – Zachęć do zadawania pytań 

Przydatne, gdy zależy ci na bardziej rozbudowanych opiniach. Pytając obserwujących o pomysły, postaraj się, żeby odpowiedź była możliwa w kilku słowach, nie oczekuj paragrafów tekstu. Odpowiedź udzielona w ten sposób zaczyna konwersację na komunikatorze Instagrama, więc koniecznie odpowiedz na wiadomości! Z pewnością opłaci ci się to długofalowo w postaci wiernych klientów.  

Innym sposobem jest zrobienie relacji, w której zbierasz anonimowo pytania, a następnie odpowiadasz na nie później również na story. Może okazać się to przydatne, jeżeli często dostajesz podobne pytania. Taką relację możesz wyróżnić, aby zawsze była dostępna dla zainteresowanych. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#5 Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie – Zapowiadaj zmiany i nowości 

Koniecznie zapowiadaj nową ofertę lub jej elementy, aby budować zainteresowanie i pobudzać ciekawość. Skup się na stałych klientach, którzy już znają i ufają twojej marce. Szczególnie dla nich atrakcyjna jest perspektywa wypróbowania nowości. 

Jeżeli prowadzisz jakieś wydarzenie lub krótką promocję, informuj o tym regularnie kilka dni przed, a także w trakcie trwania. Aktualne informacje są często najbardziej interesujące, a dzięki temu twoja relacja na Instagramie nie będzie wyglądać jak katalog produktów (nie możesz do tego dopuścić!).  

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie
Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#6- Dziel się relacją od zaplecza 

Pokaż swoim obserwującym jak pakujesz paczki dla klientów, gotujesz lub robisz inne rutynowe rzeczy. Wiele osób zainteresuje, jak wygląda praca za zamkniętymi drzwiami, a ciebie nie kosztuje to wiele pracy. Przy okazji możesz zastosować hasztagi lub oznaczyć inne profile. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#7- Podtrzymuj współprace biznesowe 

Sprzedajesz produkty jakiejś firmy lub prowadzisz ścisłą współpracę? Możesz wspomnieć o nich na swoim story, a oni z pewnością to docenią. Oczywiście nie należy z tym przesadzać, zależy ci przede wszystkim na promocji swojej marki. Mimo to oznaczanie innych profili firm i osób prywatnych powinno być częstym elementem twojego story. Jeżeli chcesz aby inni reklamowali cię na swojej relacji, sam musisz od czasu do czasu to robić. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#8- Ogłaszaj konkursy 

Wiele osób sceptycznie podchodzi do organizacji konkursów, w których rozdawane są produkty lub zniżki na usługi. Faktem jest jednak, że niewiele rzeczy działa tak angażująco jak perspektywa dostania czegoś za darmo. Nie muszą to być nagrody o dużej wartości, a nawet nie powinny być. Jeżeli warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest oznaczenie na swoim story, robiąc przy okazji coś związanego z marką, docierasz do wielu nowych obserwatorów. Wezmą udział najprawdopodobniej osoby komfortowo czujące się używając tej aplikacji, więc potencjalnie mające grupkę znajomych regularnie oglądających ich relację. Ponadto oznaczenie jest możliwe tylko jeżeli obserwuje się jakiś profil, co gwarantuje, że dotrzemy do osób zainteresowanych naszym profilem lub do kilku nowych obserwujących. 

#9- Załączaj linki zewnętrzne 

Dawanie odnośnika do artykułu na stronie lub wydarzenia na Facebooku jest świetnym sposobem, aby twój obserwator łatwo mógł tam trafić. Powinno to być dla ciebie standardową praktyką, jeżeli chcesz zareklamować coś poza aplikacją. Pamiętaj jednak, że twoim priorytetem jest, aby twoi obserwatorzy POZOSTALI NA INSTAGRAMIE, bo przecież dlatego wkładasz w niego pracę. Nie używaj więc tej funkcji częściej niż raz dziennie na swojej relacji na Instagramie. Ta funkcja dostępna jest niestety dopiero dla profili mających przynajmniej 10.000 obserwujących, więc prawdopodobnie będziesz musiał włożyć sporo pracy, zanim będziesz mieć możliwość się nią posługiwać. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie
Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

#10- Relacja na Instagramie w rękach pracownika 

Jeżeli nie masz już siły i pomysłów, poproszenie o pomoc pracownika (a może klienta?) z pewnością będzie ciekawym urozmaiceniem. Wybierz osobę, której ufasz i którą cenisz za poczucie humoru. Wcześniej możesz powiedzieć czego mniej więcej oczekujesz lub na co się nie zgadasz. Relacja na Instagramie firmy poprowadzona w ten sposób często jest bardzo dynamiczna, humorystyczna i zwraca uwagę przełamując rutynę. W szczególności młode osoby mogą zaskoczyć cię nieszablonowym podejściem i pokazać dobrą atmosferę panującą w siedzibie firmy. 

Relacja na Instagramie. 10 pomysłów, aby zwiększyć zaangażowanie

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Oceń tekst jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *