W ramach strategicznego programu wsparcia małych przedsiębiorstw, Visa wspiera! – ogłosiła dzisiaj ogólnoeuropejską inicjatywę na rzecz ponad 8 milionów małych firm i lokalnych społeczności, co przyczyni się do odbudowy gospodarek po pandemii Covid-19. Na całym świecie pomoc Visa trafi do 50 milionów małych firm i mikroprzedsiębiorstw.
Małe przedsiębiorstwa odgrywają kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu europejskich społeczności. To one wytwarzają ponad połowę PKB i zatrudniają dwie trzecie wszystkich pracowników w Europie. Najnowsze analizy wskazują, że na skutek pandemii Covid-19 drobni przedsiębiorcy, zwłaszcza ci działający w zakresie usług osobistych, hotelarstwa i handlu detalicznego, ponieśli poważne straty.
Obecnie mikroprzedsiębiorstwa muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami rynkowymi, aby odbudować swój potencjał. Dane Visa wskazują także na wzrost zainteresowania konsumentów zakupami online – w niektórych krajach europejskich wyniósł on co najmniej 25 procent. W porównaniu z kwietniem 2019 roku, w Polsce wzrost liczby transakcji w e-handlu z wykorzystaniem kart Visa wydanych w Polsce wyniósł 20%. W tym samym czasie, liczba posiadaczy kart Visa wydanych w Polsce, którzy dokonali po raz pierwszy zakupów online, wzrosła o 5%, co przekłada się na bardzo dużą liczbę nowych konsumentów płacących kartą online.
Co więcej, mieszkańcy Europy preferują obecnie płatności bezgotówkowe. Dwie na trzy transakcje Visa w sklepach stacjonarnych są obecnie dokonywane przy użyciu karty zbliżeniowej lub smartfona. W największych krajach w Europie udział transakcji zbliżeniowych Visa wzrósł o co najmniej 25%, a w kilku z nich liczba płatności zbliżeniowych w ciągu ostatniego roku podwoiła się. W Polsce udział transakcji zbliżeniowych Visa między kwietniem 2019 a 2020 r. wzrósł o ponad 10%. Podniesienie limitu płatności zbliżeniowych pozwoliło też konsumentom dokonywać większych zakupów bez konieczności dotykania terminala, a więc szybciej i wygodniej. Wartość koszyka zakupowego w transakcjach zbliżeniowych Visa wzrosła o 10%.
REKLAMASytuacja gospodarcza
Przystosowanie się do nowej sytuacji gospodarczej będzie priorytetem dla właścicieli małych firm. Skala wyzwań jest ogromna. Badania przeprowadzone przez Visa wskazują, że w Europie tylko połowa sprzedawców akceptuje płatności online. Dlatego we współpracy z siecią instytucji finansowych, firm technologicznych oraz lokalnych partnerów, Visa wspiera proces modernizacji małych przedsiębiorstw, przyspieszyć ich cyfryzację i pomóc im odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów na płatności bezgotówkowe – zarówno te on-line, jak i stacjonarne.
– Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, liczy się to, gdzie kupujemy. Małe firmy są podstawą krajowych gospodarek – tworzą miejsca pracy, promują innowacje, a wygenerowany przez nie dochód pozostaje w obrębie lokalnej społeczności. Ich przetrwanie jest kluczowe dla odbudowy ekonomicznej po obecnym kryzysie – mówi Jakub Kiwior, dyrektor zarządzający regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
– W związku z tym, że coraz więcej klientów chce płacić zbliżeniowo oraz online, pomoc Fundacji Polska Bezgotówkowa w zakresie rozbudowy sieci akceptacji płatności cyfrowych wśród MŚP jest obecnie potrzebna bardziej niż kiedykolwiek i ma kluczowe znaczenie dla ożywienia gospodarki. Visa wspiera działania Fundacji Polska Bezgotówkowa zarówno wiedzą ekspercką oraz doświadczeniem, jak i wkładem finansowym. W ramach programu Polska Bezgotówkowa, przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz obsługą płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Jednakże w związku z pandemią i kilkumiesięcznym zamrożeniem gospodarki, Fundacja przedłużyła okres pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem terminala dla detalistów. Aczkolwiek w tym okresie od marca do maja br. kończył się bezpłatny okres użytkowania terminala. Dodatkowo, Fundacja rozpoczęła kampanie edukacyjne i informacyjne skierowane do MŚP, których celem jest wsparcie w odbudowie ich biznesów.
Visa wspiera z partnerami
Partnerami inicjatywy Visa „Where You Shop Matters” („To ważne, gdzie kupujesz”) są:
- AIB Merchant Services
- Barclays
- Bambora
- BBVA
- CaixaBank
- Cardnet
- Deliveroo
- DownYourHighStreet.com
- eBay
- Elavon
- First Data
- Global Pay
- Ingenico Group
- iZettle
- Orderbird
- Nebenan
- Nexi
- PaySME
- SafeCharge
- ShopAppy.com
- Shopify
- SumUp
Niedługo dołączą do nich również kolejne firmy. Doświadczenie Visa w oferowaniu rozwiązań na potrzeby handlu internetowego, w połączeniu z możliwościami jej klientów i partnerów, zapewni kluczowe wsparcie dla wielu małych firm w Europie.
– W Shopify pracujemy nad zniesieniem barier, które utrudniają przedsiębiorcom otwieranie nowych sklepów internetowych i pomagamy małym firmom wznieść się na nowy poziom – mówi Roman Rochel, odpowiedzialny za rynki regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) w Shopify. – W trakcie pandemii obserwowaliśmy, jak firmy i konsumenci przechodzą do usług on-line. Dotyczyło to zarówno klientów kupujących lokalnie, jak i tradycyjnych przedsiębiorstw, po raz pierwszy oferujących usługi przez internet. We współpracy z partnerami takimi jak Visa, staramy się, aby to przejście do sprzedaży wirtualnej odbywało się możliwie bezproblemowo.
– Elavon pomaga małym firmom wrócić do handlu tak szybko i płynnie, jak to tylko możliwe – mówi Simon Tune, dyrektor marketingu firmy Elavon. – Oprócz zapewnienia ciągłego wsparcia technicznego i handlowego, zaoferowaliśmy również naszym klientom bardziej elastyczne,rozwiązania z obszaru płatności bezgotówkowych, aby mogli dostosować się do zasad zachowywania dystansu społecznego, a jednocześnie nie tracili dochodów. W ramach tych działań wprowadziliśmy nowe limity transakcji w terminalach płatniczych i zwiększyliśmy możliwości płatności on-line poprzez aplikacje i smartfony.
Wsparcie Visy
Inicjatywa „Where You Shop Matters” zapewnia wsparcie w trzech strategicznych obszarach kluczowych dla odbudowy gospodarczej społeczności w Europie:
• Pomoc dla firm z sektora MŚP w przenoszeniu działalności do internetu. Połowa konsumentów robi zakupy on-line częściej w porównaniu do czasów przed pandemią. Dla małych firm działających pod presją czasu, przeniesienie części działalności do sieci może być kosztownym i skomplikowanym procesem. Dlatego Visa, we współpracy z partnerami, pomaga małym przedsiębiorstwom w szybkim odnalezieniu się na rynku
e-commerce, zapewniając im potrzebne do tego narzędzia, środki i doświadczenie.
• Wsparcie małych firm w wykorzystaniu płatności cyfrowych: Pandemia Covid-19 przyspieszyła konieczność zaoferowania klientom bezpiecznych i wygodnych metod płatności. Visa i jej partnerzy pracują nad zwiększeniem liczby punktów, w których klienci mogą zapłacić kartą lub smartfonem. Organizacja także zobowiązuje się pomóc ponad 8 milionom małych firm w otwarciu i rozwinięciu biznesu dzięki sprzedaży on-line.
• Zachęcanie konsumentów do wspierania małych firm. Badania wskazują, że klienci cenią lokalne, niezależne firmy i chcieliby, w miarę możliwości, udzielać im wsparcia. Podczas gdy w całej Europie firmy wznawiają działalność, Visa uruchomiła kilka inicjatyw. Ich założeniem jest zachęcać i motywować konsumentów do kupowania lokalnych produktów i stale przypomina, że „To ważne, gdzie kupujesz”. Jednak działania Visa stanowią kontynuację ogłoszonego w kwietniu br. globalnego zobowiązania Visa Foundation. Do przekazania jest w ciągu najbliższych pięciu lat 210 milionów dolarów na fundusz walki ze skutkami pandemii Covid-19. Fundusz, który wspiera długoterminowe potrzeby małych firm i mikroprzedsiębiorstw. Jako wiarygodny partner również w obszarze rozwiązań dla handlu, Visa chce wykorzystać siłę swojej globalnej sieci. Takie działanie pozwoli pomóc światu dostosować się do nowej rzeczywistości, odbudować gospodarczo, a także pomóc przedsiębiorcom wznowić działalność.
źródło: Visa