Komunikacja w biznesie. Podstawy i sposoby prowadzenia

Komunikacja w biznesie. Podstawy i sposoby prowadzenia

BIZNES I FINANSE
Przeczytasz w: 2 minuty
0
(0)

W biznesie ważny jest tylko pomysł i dobry produkt? Nie! Liczy się przede wszystkim komunikacja w biznesie. Zarówno ta werbalna, czyli słowna jak i niewerbalna, czyli mowa ciała, gesty, obraz. Dobrze wykorzystując możliwości komunikacyjne jesteś w stanie stworzyć bardzo dobrze prosperujący biznes. Nie musisz przy tym odkrywać jakieś niszy na polskim czy zagranicznym rynku oraz wpadać na jakiś genialny pomysł. Możesz oprzeć się na istniejących już towarach i usługach. Ważne abyś to robił z głową i wiedział jak ważna jest skuteczna komunikacja w biznesie.

Od czego zacząć?

Najpierw pomyśl! Ta sentencja tyczy się wielu dziedzin naszego życia natomiast w biznesie jest ona najważniejsza. Dotyczy, bowiem naszych pieniędzy. I ma swoje odzwierciedlenie również w aspektach komunikacyjnych. Dlatego, też przed wypowiedzeniem jakichkolwiek słów lub ich napisaniem pomyśl, co najmniej dwukrotnie, jaki może być ich wydźwięk, a także odbiór. To konieczne jeżeli ma być prowadzona dobra komunikacja w biznesie.

Później rozpocznij od komunikacji z klientami. Są dla Ciebie ważni, dlatego, też każdego traktuj z jak największym szacunkiem. Tak samo obsługuj klienta, który przyszedł po jeden produkt jak i klienta, który wykonuje zakupy hurtowe. Albowiem w przyszłości wielkość zakupów może się diametralnie odwrócić lub też ilość małych transakcji znacznie przekroczy jednorazowe zakupy hurtowe. Ważny jest również aspekt marketingowy. Jeden zadowolony klient, który kupił bardzo małą rzecz może przynieść ze sobą stu innych, którzy również zakupią małą rzecz lub staną się stałymi klientami. Zadziała wówczas marketing wirusowy.

Dbaj o internet. Ten element to komunikacja w biznesie połączona z dbałością o klienta. Pamiętaj, bowiem, że niezadowolony klient znacznie szybciej wyrazi swoją opinię niż dziesięciu zadowolonych. Dlaczego? Dobrze obsłużeni swoje zadowolenie wyrażą kolejnymi zakupami i powrotem do Twojej firmy. Źle potraktowani poczują uczucie misji „muszę ostrzec innych ludzi”. Będą również chcieli zrobić Ci na złość. Dlatego, też stale śledź opinie na temat Twojej firmy w internecie. Prowadź konwersacje z klientami, odpowiadaj również w trudnych tematach. Trzymaj jednak nerwy na wodzy! Klient ma zawsze rację i jest w centrum Twoich działań. Dlatego, też oprócz bieżącej obsługi przygotuj dla niego ciekawe promocje i akcje marketingowe.

Załóż najlepsze konto firmowe!

Wewnętrzna komunikacja w biznesie

Dobry szef dba nie tylko o swoich klientów, ale również i swoich pracowników. Dlatego, też nie zaniedbuj komunikacji wewnętrznej. W Twojej firmie będzie pracowało się lepiej, pracownicy będą bardziej związani z firmą i nie będzie stałej rotacji, a także unikniesz plotek i niedomówień. Te ostatnie są najgorsze albowiem rzutują jednoznacznie na Twoich klientów.

Mając na uwadze konieczność bieżącej komunikacji wewnętrznej informuj swoich pracowników o wszystkich zmianach w firmie. Niech uczestniczą w Twoich decyzjach dotyczących firmy. Poczują się bardziej związani z biznesem. Podobnie jasno komunikuj wszystkie zmiany personalne. Uzasadnij je i powiedz, jaki jest ich cel. Zawsze przedstaw go pozytywnie a będzie łatwiejszy do zrozumienia. To idealna komunikacja w biznesie.

W swojej komunikacji w biznesie nie możesz również zapomnieć o rozmowach i gestach podczas codziennej pracy. Zadania, jakie stoją przed Tobą i Twoim zespołem muszą być jasne i konieczne do wykonania. Dzięki temu będziesz pracować efektywnie. Nie zawsze wszystkie prace muszą być zlecone przez Ciebie. Niech zespół stanie się samoorganizującym. Aby tak się stało wykorzystaj aplikację do zarządzania zadaniami. Wówczas skomunikujesz się z pracownikami szybko i wygodnie a jednocześnie unikniesz sytuacji niedomówień podczas rozmowy z klientem: „szef mi nie przekazał”, „ja nic nie wiem” itp. To najbardziej denerwuje klientów.

Podsumowując w biznesie komunikujesz się całym sobą. Dziś otrzymujesz od nas gotowy przepis jak prowadzić komunikację werbalną, słowną. W następnym tekście opiszemy jak powinna wyglądać komunikacja w biznesie w części niewerbalnej – wizerunku, gestów, mimiki.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Oceń tekst jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *