Po sukcesie jakim okazały się Vectra A oraz Vectra B Opel postanowił podnieś poprzeczkę znacznie wyżej. W kwietniu 2002 roku na rynku pojawił się Opel Vectra C. Producent postawił na wysoki komfort jazdy i klasyczny wygląd. W przeciwieństwie do Vectry A i Vectry B, które można nazwać co najwyżej poprawnymi w przypadku Vectry C mamy do czynienia z czymś z wyższej półki.
Pierwsza na salonach pojawił się Opel Vectra C z nadwoziem typu sedan. Uwagę przykuwała masywna sylwetka i „pożyczone” z Cadillaca CTS charakterystyczne wysokie reflektory. W wrześniu tego samego roku producent wypuścił na rynek Vectrę z nadwoziem typu liftback (zwaną GTS) w sportowej stylizacji. W roku 2003 do grona dołączyła jeszcze wersja kombi. Opel postawił na różnorodność. Każdy mógł wybrać taki samochód jakiego potrzebował a niskie koszty eksploatacyjne były dodatkową pokusom.
REKLAMANowa odsłona
W 2005 roku producent zmodernizował Vectrę C. Zmianie uległo wnętrze, które stało się znacznie bardziej przestrzenne i komfortowe a zarazem proste i klasyczne. Diametralną odmianę można dostrzec także w bogactwie wyposażenia. Standardowa wersja posiadała zaawansowany system ABS, elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, 6 poduszek powietrznych, elektryczne sterowanie przednich szyb, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz system car audio z 8 głośnikami. Oprócz tego producent proponuje wiele interesujących dodatków jak np. nawigacja. Klient może też wybrać z pośród wszystkich rodzajów silnika za wyjątkiem dwóch najsłabszych( 1.6 oraz 2.0 TDI). Zmienił się także wygląd zewnętrzny. Nowa Vectra C była łudząco podobna do Opla Astry(H) – była jej przerośniętą kopiom.
REKLAMANajlepsze części samochodowe wszystkich marek!
Opel nie wolny od wad
Samochód oferowany nam przez Opla naturalnie nie był wolny od wad. Mimo, iż całość wnętrza charakteryzuje klasyczna elegancja i prostota to środkowa konsola przeładowana jest pokrętłami i naciskami co sprawia dość nieciekawy widok i utrudnia użytkowanie. Sam samochód jest mało awaryjny. Mimo to nie znajdzie wielu fanów wśród miłośników dynamicznego stylu jazdy. Zaś zawieszenie nie jest wystarczająco sztywne i może pojawiać się podsterowność.
Limuzyna na rynku wtórnym
Opel Vectra C jest samochodem należącym do autosegmentu D – klasa średnia klasycznych samochodów osobowych. Komfort jazdy, precyzja wykonania wnętrza oraz całokształt rozwiązań wskazuje jednak na limuzyn. Podsumowując samochód łączy z sobą niemiecką precyzję, niezawodność z niezbyt wygórowaną ceną w stosunku do jakości. Sprawiło to, że Vectra C stała się ulubionym autem kupowanym przez floty samochodowe. Mimo sukcesu jakim Vectra C cieszyła się na rynku 2008 roku została wycofana z produkcji a teraz można ją nabyć wyłącznie na rynku wtórnym. Jej następca Opel Insignia stał się początkiem nowej ery samochodów marki Opel cechujących się nowoczesnością oraz ekskluzywnością.