Media społecznościowe w biznesie

Media społecznościowe w biznesie

BIZNES I FINANSE GRY, TV, INTERNET
Przeczytasz w: 4 minuty
5
(4)

Social media stają się nieodłącznym elementem życia współczesnych konsumentów. Dlatego też marki decydują się na obecność w mediach społecznościowych. Oczywiście w ten sposób wystawiają się również na ewentualną krytykę, ale przecież dzięki mediom społecznościowym marki mogą komunikować się ze swoimi fanami. Poza tym krytyka może pomóc firmie wyeliminować problemy, które zauważają klienci. Jednakże wykorzystywanie mediów społecznościowych w biznesie przynosi wiele korzyści. Sprawdź, jak możesz dotrzeć do fanów swojej marki poprzez media społecznościowe w biznesie.

REKLAMA

Czy marka musi być obecna wszędzie?

Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn, a może Twitter? Powstało już tak wiele serwisów społecznościowych, że ciężko być wszędzie, zwłaszcza gdy biznes prowadzimy samodzielnie. Przed założeniem konta firmowego warto zastanowić się, czy grupa docelowa marki korzysta z tego medium i jeżeli tak, to w jakim celu. Każdy z serwisów nastawiony jest na inne treści. Na niektórych można pokazać life style i grać głównie zdjęciami, a na innych liczą się bardziej wartościowe i branżowe treści.

Pamiętaj, że ilość mediów społecznościowych, w których obecna będzie Twoja marka, zależy tylko od Ciebie. Jeżeli jesteś raczkującym biznesem lub jeszcze w social mediach nie czujesz się jak ryba w wodzie, wybierz jeden kanał i tam buduj społeczność. O wiele lepsze efekty uzyskasz, posiadając tylko jeden profil firmowy, gdzie regularnie będziesz przekazywać różnorodne treści, niż będąc wszędzie i publikując to samo we wszystkich mediach. Media społecznościowe w biznesie lubią jakość.

Co publikować w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe w biznesie służą przede wszystkim do budowania społeczności wokół marki. Jak już zostało wspomniane, treści uzależnione są od specyfiki danego serwisu. Ważniejsze kryterium stanowi jednak to, co tak naprawdę interesuje Twoich odbiorców. To przecież dla nich tworzysz posty.

Bardzo ważną zasadą jest to, aby nie publikować jedynie swojej oferty. Twoi obserwujący mogą przecież ją sprawdzić na stronie czy w sklepie internetowym. W mediach społecznościowych warto natomiast pokazać markę zza kulis, a także wykorzystywać je do edukowania swojej publiczności. Social media dają naprawdę ogrom możliwości promowania marki i tworzenia wokół niej zaangażowanej społeczności. Przede wszystkim możesz publikować zwykłe posty czy relacje, tworzyć transmisje na żywo, zapowiadać wydarzenia, a także korzystać z płatnych opcji dotarcia do grupy docelowej.

Media społecznościowe w biznesie – pomocne narzędzia

Aby publikować w sieci atrakcyjne wizualnie treści wcale nie musisz posiadać umiejętności graficznych. Istnieje tak wiele intuicyjnych narzędzi, dzięki którym Twoje media społecznościowe będą przyciągać uwagę.

Jednym z nich jest Canva, która już w swojej darmowej wersji daje duże możliwości tworzenia grafik oraz edycji zdjęć. W tym narzędziu znajdziesz mnóstwo edytowalnych szablonów wraz z darmowym bankiem zdjęć. Możesz stworzyć nie tylko posty czy relacje, ale też banery, miniaturki filmików i wiele innych.

Media społecznościowe w biznesie

Jeżeli chodzi o narzędzia do edycji zdjęć, nie można nie wspomnieć o aplikacji Lightroom. Darmowa wersja narzędzia pozwala na automatyczną oraz samodzielną korekcję zdjęć. W aplikacji znajduje się około 50 presetów, których natężeniem można manewrować wedle uznania. Lightroom umożliwia także stworzenie swoich własnych presetów. Jest to bardzo przydatna funkcja, zwłaszcza gdy chcemy, aby nasze profile w mediach społecznościowych były spójne. Preset pozwala w kilka sekund możemy zedytować zdjęcia tak, aby pasowały do siebie stylem i kolorystyką. W aplikacji znajduje się wiele samouczków, które nie tylko pomagają przy edycji zdjęć, ale także inspirują do tworzenia wyjątkowych fotografii. Dziś media społecznościowe w biznesie muszą posiadać efekt wow.

Media społecznościowe w biznesie

Aby jeszcze bardziej wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w biznesie, nie można pominąć video. To w nim drzemie ogromny potencjał, nie bez powodu na Instagramie królują relacje, czyli filmiki trwające do 15 sekund. Istnieje wiele narzędzi do tworzenia Instastories, w tym już wcześniej wspomniana Canva. Inną aplikacją, którą warto się zainteresować, jest Unfold estetycznymi szablonami. Można edytować je, dodając zarówno zdjęcia, jak i video.

Social media

Kolejnym narzędziem jest InShot, który służy do tworzenia i edycji filmów. W aplikacji możesz skracać i wycinać fragmenty video, dostosować rozmiar, a także dodać muzykę w tle, napisy oraz filtry. Na uwagę zasługuje również aplikacja Quick, która dodatkowo pozwala na dodawanie animacji i przejść między ujęciami.

Social media
Zobacz także 5 sposobów na profesjonalny profil na Instagramie

Kursy i szkolenia social media

Chcąc z sukcesem prowadzić biznes w social media, warto zainwestować w wiedzę dotyczącą funkcjonowania mediów społecznościowych, w tym platform takich jak Instagram czy Facebook. Zanim zaczniemy prowadzić kampanie w mediach społecznościowych czy też uruchomimy profil firmy w social media, możemy rozważyć szkolenia oraz kursy social media. Pozwalają one poznać zasady funkcjonowania platform społecznościowych, narzędzia reklamowe oraz dobre praktyki prowadzenia działalności w social media.

Media społecznościowe w biznesie – podsumowanie

Minęły już czasy, gdy social media stanowiły jedynie miejsce rozrywki. Obecnie cieszą się one dużą popularnością wśród marek z różnych branż. Aby ułatwić użytkownikom social mediów tworzenie atrakcyjnych treści, powstają specjalne narzędzia, które nie wymagają umiejętności graficznych czy montowania filmów. Zastanów się, jak Ty możesz wykorzystać media społecznościowe w biznesie, aby dotrzeć i przekonać do swojej marki jeszcze więcej osób.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę aby dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 4

Oceń tekst jako pierwszy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *