Wiele świetnych pomysłów na biznes upada nie przez to, że w ogóle nie były genialne tylko przez to, że były źle zarządzane. Ludzie nie wiedzieli jak być dobrym szefem w związku, z czym tracili kontakt z pracownikami, kolejnych klientów, a w konsekwencji musieli zamykać swoje firmy. Wszystko poprzez bark elementarnej wiedzy zarówno w kontaktach. Tymczasem rozwiązanie tej sytuacji jest znacznie prostsze niż mogłoby się nam na początku wydawać. Albowiem najważniejsza zawsze była, jest i będzie komunikacja!
Zobacz! Sztuczna inteligencja w firmie
REKLAMAJak być dobrym szefem? Komunikacja z pracownikiem
Natura ludzka zakłada, że problemy każdego z nas są najważniejsze. Chcemy je szybko rozwiązać i mieć na nie wpływ. Dzięki temu czujemy się zaangażowani, zmotywowani i działamy ambitnie. Dlatego, też nie ma się, co dziwić, że w czasie, gdy szef zawiera swój najważniejszy kontrakt w życiu lub akurat prowadzi trudne negocjacje lub po prostu ma dużo pracy to dla jego pracownika najważniejszym problemem jest fakt, że jego komputer się zawiesza i potrzebuje nowy do swojej pracy.
Zapewne, więc nie omieszka zadać szefowi pytania: a co z moim laptopem?. Stanie się to w czasie, gdy ten będzie skupiony na wspomnianych wcześniej zadaniach. Jak powinien wówczas zadziałać szef? Jak odpowiedzieć? Pomijam oczywiste kwestie o braku krzyku na pracownika lub innej formie wybuchu emocji to udzielona odpowiedź musi być adekwatna. Dokładnie rzecz biorąc musi zostać zrealizowana w taki sposób, aby pracownik poczuł, że szef przejmuje się jego problemem. Aby pracownik nie poczuł się urażony nawet, jeżeli problem przełożyliśmy, jako szef na później. Tak, aby miał poczucie, że jego sprawa jest ważna. I to jest cała trudność i istota jak być dobrym szefem kontaktach z pracownikami. Nie każdemu się to udaje.
Komunikacja z klientem
Innym sposobem komunikacji jest praca z klientem. W tym aspekcie również najważniejsza jest komunikacja, która powinna być taka sama dla każdego klienta. Jednym słowem, jako dobry szef wszystkim swoim klientom powinieneś dać odczuć, że są najważniejsi. Pracując z Tobą korzystający z Twoich usług powinien czuć się profesjonalnie obsłużony a także potraktowany uczciwie. Nawet, jeżeli transakcja opiewa na małą kwotę. Dlaczego? Ponieważ opinia o tobie wypracowana podczas takiej operacji pójdzie w świat i może przyczynić się do zrealizowania dużego biznesu. Nie wiesz również jak potoczą się losy Twojego kontrahenta, który za jakiś czas może wrócić do Ciebie w większej sprawie w czasie, gdy będzie miał więcej środków finansowych i będzie chciał zrobić większy biznes. Zależności jest znacznie więcej i wszystkie trzeba uszanować. Bo tylko działając w ten sposób wypracujesz u siebie nawyki, które poskutkują wiedzą na temat jak być dobrym szefem.
Odpowiadając na pytanie jak być dobrym szefem należy jednoznacznie powiedzieć. Poprzez komunikację, profesjonalizm i dawanie wszystkim w około poczucia, że wszystko, co wiąże się z Twoim biznesem jest dla Ciebie bardzo ważne.